pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Thursday, December 4, 2008

apa nak jadi??

Bismillah

aku tak tau..apa nak jadi dengan anak perempuan Melayu...
aku malu sendiri..
walaupun bukan aku yang dipaparkan
tapi itu kaum aku...

hijab
pakainya hijab, kau telah berjanji
janji akan menutupi dirimu
melitupi kehormatanmu...

tapi apa yang aku nampak sekarang..??
hijab hanya fesyen
yang digandingkan dengan pakaian yang ketat
yang jarang
yang tipis...

aku malu melihatmu begitu
tidakkah kau malu dengan dirimu sendiri...
sehingga dirimu menjadi bualan lelaki
menjadi bahan cercaan dan hinaan

kembalilah ke pangkal jalan
tuntutlah ilmu pemakaian yang tepat
jika kau belum bersedia
jangan kau menarik kami sekali
untuk dicerca dan dihina...

pakailah ia kerana tuntutan Ilahi
bukan kerana trend masa kini...

Wallahu a'lam

No comments: