pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Thursday, June 14, 2012

tak dan

Bismillah

Sejak akhir-akhir ini, banyak pula penyakit yang tidak diketahui punca-puncanya datang menyerang. Sebelum ini, jari-jari tanganku terasa kebas. Setelah diperiksa doktor dan diambil imbasan x-ray, tiada sebarang masalah yang dikesan.

Minggu lepas saya diserang gatal-gatal yang agak serius. Seluruh badan, kaki, tangan dan muka diserang. Bintatnya besar-besar tapi tidak meninggalkan bekas bila digaru, berbeza dengan bintat yang terhasil dari gigitan nyamuk.

Kini, bahagian kiri mukaku pula yang terasa kebas. Hari ini, rasa kebas semakin merebak ke bahagian mata, dan gigiku pula terasa ngilu.

Semua keadaan ini membuatku rasa takut. Apatah lagi bila membaca bermacam-macam diagnosis dari google, saya seperti berada dalam denial. Saya masih muda, belum lagi mencapai umur jubili perak. Tak mungkin saya diserang dengan penyakit-penyakit kronik. walaupun saya tahu tahap kesihatan saya bukan di tahap optimum.

Bermacam-macam perkara berlegar di dalam minda:

Saya masih belum bernikah.

Saya masih belum mempunyai zuriat, penyambung warisan Rasulullah s.a.w.

Cita-cita saya masih belum lagi tercapai.

Saya belum meninggalkan apa-apa kesan di atas muka bumi ini.

Saya masih lagi berhutang. :(

Banyak perkara yang masih belum sempat saya langsaikan. Saya rasa seolah-olah masa yang dipinjamkanNya semakin pendek.

3 comments:

Cik Tulip said...

diya.. semoga cepat sembuh.. jangan fikir sangat.. anggap penyakit tu sebagai penyembuh penyakit... ^^

ف.ر. said...

Moga Allah memulihkan keadaan awak dan berikan awak kesihatan serta kekuatan..

Macam Cik Tulip cakap, anti jangan fikir terlalu jauh ya..

Check doktor dan makan ubat..
dan mohon Allah agar sembuhkan..ingat Allah..itu saja..


blh kte kongsi sst? pernah kte sakit..lepas tu, kte cakap kt abah, agaknya kte ni bla bla bla..ada sj perkara2 yg nak diungkit..macam anti hehe..terus abah kite ckp, jgn fikir mcm2..tu syaitan..zikir saja dan mhn Allah sembuhkan, nanti pemikiran2 tu hilang..sakit pun hilang..

kite fikir2 balik, kite rasa btl apa yg abah kite cakap..kite buat apa yg abah kte suruh, kte cuba lenyapkan pemikiran2 tu dan lebih fks pada Allah dan mhn agar Dia sembuhkan..kite lebih tenang lepas tu..

Fa

Nawal Insyirah said...

cik tulip and fa:

terima kasih awak2~ :)