pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Tuesday, June 26, 2012

bila sahabat menjadi cinta

Bismillah

Beberapa minggu ini, saya rasa sungguh tak selesa. Entahlah mungkin sebab saya telah menjadikan seorang sahabat saya sebagai cinta (walaupun hakikatnya mungkin saya seorang sahaja yang berperasaan begitu), semua jadi serba tak kena.

bila sahabat menjadi cinta
hati resah serba tak kena
bila dekat kelu tak terkata
bila jauh rindu bertakhta (ecece!)
asyik tertanya khabar berita
walau dulu tak pernah ambil kisah
bergurau senda kena berjaga
berbual bercerita pun dah tak sama
takut pula terlebih mesra
aduhai kenapalah sangat mudah
jatuh hati pada 'si dia'

Nasiblah saya ada di tanah air, jadi perhubungan kami terbatas oleh jarak (ada jugalah alasan yang kukuh kenapa kami tak boleh selalu berhubung)

Hati oh hati...

7 comments:

ف.ر. said...

Salam ya ukhti..

tadi HUda ms ana,
katanya Mak kepada Khairul Anuar (Along, Balai Islam) baru sahaja meninggal dunia semalam..

anan sudah minta bantu Huda sampaikan salam takziah ana dan anti padanya..

Al-Fatehah..

Fa

Nawal Insyirah said...

waalaikumussalam..
innalillah..

terasa selfish pula tulis post nie sdg orang lain berduka..

huk3..

Cik Tulip said...

uhuk3.. siapakah di dia itu wahai cik nuha sara??? saya mcm tau2 je sape.. :p

Nawal Insyirah said...

huk3..

biarlah rahsia.. kalau awak tau siapa dia cik tulip, senyap2 saja ya.. huu~

ف.ر. said...

Ish. Tkdalah awk. kte pulak rasa bersalah sbb brth awk berita ni tk sesuai dgn tmpt..septutnya kte sms awk personally sj tp tkt awk tk baca sms kte..afwan ya awk..tk fikir dulu td..terus sj nk brth awk melalui blog ni..

Fa

Nawal Insyirah said...

takpe fa..
awak msg kat sini pun bagus, sbb kita slalu bukak..

Cik Tulip said...

hikhik.. baik cik nuha... ^^