pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Thursday, June 28, 2012

mencari titik persamaan

Bismillah

"Jika mahu kenal seseorang, maka harus kenal satu kampungnya dulu."

Hee.. ini bukan kata pujangga, bukan jua kata orang bijaksana. Ini adalah kata-kata ciptaan saya.

Tiba-tiba tadi terfikir, saya rasa seakan belum bersedia lagi untuk masuk ke dalam ahli keluarga baru. Memang saya belum membuat apa-apa perancangan, cuma saya sedang berfikir dan menimbang-nimbang perasaan saya apabila saya menjadi ahli keluarga suami kelak, insyaAllah.

Lalu saya pun mulakan operasi meninjau-ninjau. Berapa orang adik-beradiknya, apakah kesukaan mereka, anggaran umur mereka dan sewaktu dengannya. Apa yang saya dapati ialah sebuah titik persamaan: ada juga yang suka membuat kek.

Oh.. kalau sudah ada titik persamaan, insyaAllah langkah seterusnya akan menjadi lebih mudah. :)

6 comments:

ف.ر. said...

ni kirakan research jugak eh dhiya?

:P

hehe..

Sepanjang Cik Dhiya dah research, macam mana? Apa results Cik Dhiya dah dapat? rasa-rasa ada tak titik persamaan di antara kedua pihak?

:P

Fa

ف.ر. said...

Pernah terbaca, kdg2 perbezaan antara dua org akn saling melengkapi..

tapi kita tak ingt kata2nya siapa..

:)

Fa

Nawal Insyirah said...

huhu fa..
terlajak perahu boleh ditarik
terlajak kata buruk padahnya..

rasa post nie kontroversi la..

*langsung tak jawab mengikut konteks..

ف.ر. said...
This comment has been removed by the author.
ف.ر. said...

Afwan awk..
tk perlu jawab awk..
saja2 je kacau2 awk..

Afwan..
Fa

Nawal Insyirah said...

hee, kesian awak.. kita buat awak rasa serba salah pulak..

kita takut nak kata lebih2.. rasanya apa yang telah ditulis untuk post nie pun macam da terlebih.. huhu~

sejarah mengajar kita untuk lebih berhati-hati fa..