pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Monday, June 11, 2012

kali ini, biar Allah...

Bismillah

Kadangkala saya rasa, kita kena rewind kehidupan kita. Bukan untuk terkenang-kenang kisah lama, tapi untuk mengambil ibrah dan pengajaran daripada kesilapan kita yang lalu.

Dulu saya terlalu mengikut kehendak hati. Tidak betah berdiam diri lagi. Lalu saya menyerah diri. Menzahirkan perasaan yang terpendam selama ini. Dengan harapan dia menerima. Untuk melakar angan-angan bersama. Tapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

Kini, sekali lagi...

Tapi kali ini, saya serahkan pada Allah sepenuhnya.

Rasa tidak mampu untuk menghadapi situasi seperti itu sekali lagi.

Kena yakin dengan seyakin-yakinnya terhadap janji Allah, sebab Allah tak akan pernah memungkiri janji.

2 comments:

ف.ر. said...

Katanya siapa ya, ana kurang pasti, sama ada Rasul shallahu 'alaihi wa sallam atau Sayyidina Umar Faruq radhiyaAllahu 'anhu,

Katanya,
Orang Islam itu tidak akn jatuh dalam lubang yg sama dua kali..

Teringat juga lagu Doa Buat Kekasih, lagu favorit Huda yg jiwang, ehem, hehe..

Sejarah mengajar kita..
menjadi lebih dewasa..


Dalam hidup ini, perlu byk tafakkur..mcm apa yg ukhti lakukan..:)

agar,
kita belajar dari kehidupan diri kita sendiri..di situ juga ada tanda-tandaNya, ayat-ayatNya..

Salam rindu dari Singapura,
Fa

Nawal Insyirah said...

salam rindu kembali dari KL..
menghitung hari untuk pulang ke tanahair :)