pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Thursday, June 21, 2012

adik-adikku sayang~

Bismilllah

Alhamdulillah, setelah 3 tahun saya berada dalam dunia dakwah dan tarbiyyah, saya dikuniakan adik-adik di bawah 'jagaan'ku. Namun perlu saya ingat, adik-adik ini merupakan suatu amanah, bukan anugerah biasa-biasa sahaja.

Isnin lepas merupakan pertemuan kami terakhir untuk semester ini. Ini kerana saya akan pulang ke Singapura dan adik-adik pula akan pulang ke kampung masing-masing sempena cuti semester. Apabila saya mula-mula diberi amanah ini, saya berasa sangat berat hati kerana saya masih tidak bersedia. Namun, lama-kelamaan saya rasa sangat selesa dan gembira bersama mereka.

Gelagat mereka kadang-kala mencuit hati. Apabila saya memberitahu mereka bahawa saya akan pulang ke Singapura selama sebulan, mereka mengusik saya, 'entah-entah akak balik nak bertunang ke nak kahwin...' mereka berkata.

Saya sangat sayangkan mereka. Semoga Allah sentiasa tautkan hati kami dalam kecintaan kepadaNya.

2 comments:

ف.ر. said...

Adik2 usik, awk jawap apa? :p :p :p


Teringt kenangan2 usrah..

:)


fa

Nawal Insyirah said...

hehe.. kita senyum je.. :)