pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Wednesday, April 18, 2012

wanita dan treasure

Bismillah

Saya seringkali ditegur oleh teman-teman atas sikap saya yang suka bawa beg yang besar-besar dan berat-berat. Saya tak berniat pun nak bawa beg yang besar dengan berat tu. Entah macam mana beg yang saya pilih semuanya yang besar-besar dan end up jadi berat.

Tadi pergi ke tandas, saya bawa sabun sendiri yang dibawa dari rumah. Tiba-tiba terlintas dalam fikiran, orang perempuan nie memang suka bawa macam-macam kan dalam beg mereka? *ke saya je yang macam tu?*

Dalam beg mesti ada make-up bag. Ini keperluan asas. Walaupun hanya seberkas bedak compact. 


Ada payung, in case hari hujan.

Ada yang bawa pen dengan notebook... manalah tahu kalau ada nak kena tulis apa-apa ke... tak pun dalam notebook tu ada tulis senarai barang-barang yang nak dibeli.

Dan beberapa barang-barang keperluan peribadi yang lain (tak dapat lah nak disebut di sini)

Dalam beg perempuan tu dah macam treasure island, kan?

2 comments:

ف.ر. said...

alahai cik dhiya..

kenapalah tulisan awk sgt comel?

macam orgnya juga..

macam makcik2 gitu..

opps! salah2..

maksud fa kan, macam kakak2 dewasa yg nak bertukar menjadi isteri dan ibu mithali..

hehe

tk marah kan?
tk marah kan?

jgn marah nanti kene jual..

tu doa tu sebnrnya..

hehe

mai sini cubit pipi sebab kiut sgt!

:P

Fa

Nawal Insyirah said...

haha..
awak panggil kita makcik2?

tak marah pun..

memang macam makcik2 pun..
dalam beg kita tu macam nak bawak satu rumah..

:D