pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Friday, January 2, 2009

Bismillah

InsyaAllah, bermula Khamis, 8 Januari, dakwah mingguan yang telah lama diusulkan akan bergerak jua. Alhamdulillah, segala puji bagi Allah s.w.t moga-moga dengan adanya program ini, maka warga muslim (dan non-muslim juga) KUAZ terutamanya ahli keluarga Balai Islam dapat berkumpul dalam suatu jemaah yang 'centralised'.

Walaupun ketiadaan surau 'centralised', moga-moga dengan usaha kita ini, dapat dibangunkan sebuah surau khas untuk program berjemaah pada masa akan datang.

Namun, dalam kesibukan aku berdakwah kepada orang ramai, aku harus ingat, dakwah pertama yang wajib bagiku ialah dakwah kepada ahlul baitku. Sebagaimana Rasulullah s.a.w berdakwah kepada ahlal bait baginda sejurus selepas baginda ditabalkan sebagai nabi dan rasul, seperti itu juga aku. Kerana ahlul baitku adalah tanggunganku. Akanku ditanya pekerjaanku kepada ahli keluargaku.

Oleh itu, aku tidak boleh berputus asa, walaupun aku harus mengingatkan secara berulang-ulang, aku tetap harus jalankan amanah ini.

Allah...
Berikanlah daku kekuatan untuk menghadapi ujianmu
Biar pahit harus ditelan
Ku takkan mengalah

Wallahu a'lam

1 comment:

Unknown said...

pernah dahulu
ku dihadapkan
dari depan,belakang kanan dan kiri
sebuah ujian dari Yang Kuasa
dan aku yang lemah
lemas dalam perjuangan
nafas terasa sehela cuma
lalu aku mengatakan satu kenyataan
aku 'giv up'
kini ku rasakan itulah satu kata
yang cukup hina
cukup lemah
aku malu dengan kataku

oleh itu
duhai teman
kumohon
dalam usaha dakwahmu itu
bawa daku bersama
ku juga ingin berjuang kembali
meski akhirnya tiada satu yang tinggal pada diri
ku tetap ingin bersamamu berjuang menyeru kalimah Allah
ingatkan daku
aku tak harus menyerah kalah
ingatkan daku
amanahku sebagai khalifah
ingatkan daku
akan tanggungjawabku yang tak pernah sudah
ingatkan daku
kerna aku temanmu
ingatkan daku
kerna kita adalah sahabat