pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Sunday, March 4, 2012

relakan dia pergi

Bismillah

Bila kita tidak mendapat sesuatu yang kita suka atau tidak dapat bersama dengan seseorang yang kita sayang, pasti kita akan asyik terbayang-bayangkannya. Susah untuk kita melupakannya. Kita tidak ingat bahawa kadangkala Allah menghalang kita daripadanya kerana Allah akan menggantikannya dengan sesuatu atau seseorang yang lebih baik bagi kita.

Begitulah aku.

Kerana terlampau sayang, aku sampai tidak nampak bahawa terdapat lebih ramai lagi ikhwan yang baik-baik di luar sana. Aku jadi buta. Dan aku langsung tidak memberi peluang untuk merawat diri, bahkan terus bergelumang dalam kesedihan.

Itulah kita.

Apabila sebuah pintu telah tertutup, kita lupa untuk menghalakan pandangan kita ke arah pintu lain yang terbuka.

No comments: