pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Sunday, March 25, 2012

hebatnya superhero itu

Bismillah

Kadang-kadang tu, ada sahaja persoalan yang pelik-pelik berlegar di minda. Sebenarnya persoalan ini dah lama terpikir, sejak zaman kecik-kecik dulu lagi... (ecece.. ;p)

Dulu superheroes tu cuma ada dekat Amerika dengan Jepun je. Tapi lani dekat Malaysia pun dah ada dah. :D

Tapi kan... sesuper hero mana pun mereka, perasan tak, villains tu cuma ada dekat-dekat dengan tempat mereka? Tak pernah pula villains dekat Afrika, Ultraman daripada Jepun yang datang melawan. Tak pernah kan, tak pernah kan?

Manusia sentiasa nak menunjukkan kehebatan mereka dengan mencipta watak-watak yang mempunyai kuasa luar biasa. Tapi superhero yang dibangga-banggakan tu masih tak boleh nak travel ke tempat lain. Kalau hero US, boleh lawan dengan villains dari US je. Kalau hero daripada Jepun, lawan villains hat Jepun jelah.

Hakikatnya, tak akan ada mana-mana makhluk yang boleh tandingi kuasa super Allah.

Kadang-kadang kita dah selalu sangat disogokkan dengan watak-watak hebat ciptaan manusia, kita lupa bahawa yang mencipta manusia itu lebih-lebih lagi Maha Hebat.

2 comments:

Cik Tulip said...

betul3... sepatutnya kat Malaysia kena lebih selalu dipromosikan tentang superhero 'Allah' kan dari superhero yg ngarut2 kat tv tu kan...

huhu...

Nawal Insyirah said...

setuju.. :))