pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Tuesday, September 20, 2011

permata ayah ibu

Bismillah

Tak sabar nak jadi seorang ibu. Nak ada anak sendiri untuk dipeluk cium. Menjadi seorang ibu ada kebahagiaannya tersendiri kan.

Masa mengandungkan, melahirkan & membesarkan seorang anak adalah waktu-waktu yang terindah bagi seorang ibu. Rasa penat, sakit, tidak selesa & perubahan hormon yang mendadak semasa membawa kandungan selama 9 bulan tidak dihiraukan. Hanya memikirkan anak di dalam kandungan agar sihat & membesar dengan sempurna. Biarpun akan bertarung nyawa semasa melahirkan anak, ibu tidak peduli. Biar anaknya hidup walau dirinya menjadi korban. Dalam membesarkan anak, ibu akan menghadapi keperitan hidup yang selalu disembunyikan. Biar ibu menangis dalam diam, anak tidak perlu tahu.

Sabtu lalu, aku mendapat peluang menjadi 'ibu' sementara. Melayan kanak-kanak berumur 2 & 7 tahun. Seorang anak yang kepala angin & seorang anak yang suka bertanya. Memang mencabar nak melayan dengan sabar. Nak menjadi ibu bukan sahaja perlu ada sifat kasih sayang kepada anak-anaknya, tetapi kena bijak juga menghadapi kerenah mereka supaya ibu dan anak-anak tidak akan berasa tertekan.

Peranan seorang ibu memang tidak mudah, tetapi apabila seorang ibu berjaya menjalankan peranannya dengan baik & sempurna, ganjarannya sangat manis~

p/s: terima kasih teman kerana berikan peluang ini.. ^_^

5 comments:

diRi iNi~~ said...

i/Allah...xlama lg la tu..heeeee...=D

Cik Tulip said...

hehehe... insyaAllah tak lama lagi bakal ada anak sendiri... deeya dah ada bakat tu... org pun suka bau baby... hikhik... :p

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?59084356307f7a13dd2659724c82b3c7

Nawal Insyirah said...

amiin~
hehe.. :)

Unknown said...

hee~ nama fb saya. >_<

Nawal Insyirah said...

huda: hehe.. :D