pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Monday, December 3, 2012

antara dua negara

Bismillah

Hati saya berbelah bagi.. Adakah saya harus terus menetap di Singapura, menyambung pelajaran dan bekerja sambilan di sini.. ataupun kembali belajar dan bekerja di Malaysia?

Ibu sudah bercadang untuk berhenti kerja di sebelah petang kerana tidak tahan dengan beban kerjanya. Pendapatan rumah akan berkurangan sedikit. Saya menyokong keputusan ibu. Sebagai anak, saya terpanggil untuk melaksanakan tanggungjawab saya untuk menyumbang kepada pendapatan keluarga. Kerja terpaksa menjadi tujuan utama saya terus berada di Singapura.

Pada masa yang sama, saya rindukan suasana di Malaysia. Separuh hati saya telah saya serahkan kepada negara itu. Saya rindu untuk pergi ke majlis-majlis ilmu dan duduk satu bulatan bersama para akhawat.

Hari-hari memikirkan perkara ini telah membuat saya lelah.

2 comments:

ف.ر. said...

sekiranya tanya hati kita,
ikutkan,
mmg nak duduk klang, sungai udang,
hehe..
tapi..
takpalah,
apa yg terjadi, itu yg terbaik buat diri ni..
skrg yg terbaik bagi kita ialah menetap di negara penuh tuah ini..
masa depan,
kita tidak tahu ya..

moga awk diberikan rasa yakin serta tsabbit dalam hati agar dapat membuat pilihan yang terbaik ya..

jgn hati berbelah yg ukhti..hehe..penat kite dgr hati awk asyik2 berbelah aje..hehe..kiut la awk..:P moga terbelah2 lagi k..cepat2 buat keputusan dan kene yakin..tanyalah ibu..tanyalah akak..mohon pndgn..tanya huda ke..

:)

fa

ف.ر. said...

maksud kite moga tk berbelah2 lagi hati awk tu k..

hehe..

:)

fa