pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Wednesday, July 4, 2012

zuriat

Bismillah

Sejak kebelakangan ini, terdapat pelbagai penyakit wanita yang melibatkan bahagian kelamin yang tersiar di akhbar. Hal ini buat saya rasa gerun dan risau kerana penyakit-penyakit seumpama itu menyerang tidak kira usia atau status perkahwinan. Seorang wanita yang belum bernikah juga mempunyai risiko. Perasaan takut  ini semakin bertambah-tambah bila melihat keadaan kesihatan diri saya bukan di tahap optimum.

Penyakit tersebut akan membuat seorang wanita itu berkemungkinan dibuang rahimnya. Walaupun masih belum terkena sebarang penyakit, alhamdulillah, tapi saya tetap harus berjaga-jaga. Saya akan berasa sedikit ralat jika terjadi sebegitu (na'uzubillah min zaik) sebab saya ingin mempunyai zuriat sendiri. 

Oh, rasa ingin cepat-cepat berumahtangga.

2 comments:

ف.ر. said...

ana teringt lah satu firman Allah.

wa Huwa qala fi Surah Syura, ayah 49-50.

لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَخْلُقُ مَا يَشَاء يَهَبُ لِمَنْ يَشَاء إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَن يَشَاء الذُّكُورَ

أَوْ يُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَانًا وَإِنَاثًا وَيَجْعَلُ مَن يَشَاء عَقِيمًا إِنَّهُ عَلِيمٌ قَدِيرٌ


sebab kdg2 takda sakit apa2pun, kalau Allah tak izin ada zuriat pun, tak akan ada zuriat.

Moga Allah menyampaikan dan mengabulkan segala hajat anti

:)

Fa

Nawal Insyirah said...

masyaAllah fa...

terima kasih ingatkan kita.. :)