pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Monday, July 16, 2012

aura positif

Bismillah

Sebelum mengambil kakakku di TBS, saya telah meluangkan masa berjalan-jalan di MidValley. Setelah hampir 5 tahun saya di KL, Mid sudah tiada apa yang istimewa lagi di mata saya. Walaupun begitu, saya masih suka ke sana kerana di sana terdapat toko buku. Bagi seorang ulat buku seperti saya, masa yang berjam-jam dihabiskan di kedai buku bukanlah masa yang tersia. :)

Paginya sebelum itu, saya telah menghadiri suatu program anjuran usrah. Seorang kakak telah mencadangkan agar kami semua mula mempersiapkan diri untuk Ramadhan yang akan menjelma dengan menambah ilmu mengenai bulan ini melalui buku mahupun video. Maka saya pun menyahut cabarannya lalu terus ke MPH bagi mencari bahan-bahan bacaan mengenai Ramadhan.

Semasa membelek-belek buku di bahagian Islamik, tiba-tiba kepala saya ingin menoleh ke kiri. Oh, terkejutnya saya bila terpandang 'ustaz' di sebelah. SubhanAllah... saya fikir Allah telah menganugerahkan beliau aura positif yang begitu kuat. :)

#endingnya... rekalah cerita anda sendiri...

12 comments:

ف.ر. said...

nak buatkan ending blh?

:)

endingnya, seperti biasa, beberapa doa akan saya lintaskan dalam hati, saya rahsiakan dalam diri, dan terus yakin suara hati didengari, dan lebih yakin, aturanNya dan pilihanNya lebih diri ingini, kerana Dia tiada pernah menzalimi, Dia lebih ketahui, apa yang terbaik buat diri~

hehe..

post ni combination cerita dhiya n fa..

:p


Fa

Nawal Insyirah said...

wah.. fa, ayat awak sedap..
nak pinjam :)

ف.ر. said...

Tkdalah..biasa je..
Dgr anti n akak gi talk prof tariq ramadhan eh?
Tentg Rasul saw kan? share dgn kite blh apa yg awk dpt? atau skrg2nya, apa yg plg memynth hati awk? Kite tgh tgg recrd kt utube. mudh2an ada. :)

fa

Nawal Insyirah said...

alhamdulillah.. aah, kita gi..
insyaAllah nnt kita typekan dkt sini..

talk prof tariq mmg best, tp masa tu kita makan ubat, dah nak akhir kita tertido2.. huhu

ف.ر. said...

oh jazakillah ya ukhti.
kite tunggu..

tertido2? hehe..

Fa

ف.ر. said...

Ukhti..kita dh dpt video prof tariq alhamdulillah..:))

fa

Nawal Insyirah said...

hee.. kita baru nak bagi awak, sbb baru nampak td..

alhamdulillah :)

ف.ر. said...

:)

miss u n huda,

fa

Nawal Insyirah said...

miss you more :)

Unknown said...

miss korg too~ huhu.

ف.ر. said...

Huda n dhiya..
Sekrnya msh ada ramadhan, krg kt sg, mes n set satu date. Mudh2an diizinkanNya, kte jumpa nak? kte iftr n tarawih kt satu msjd ke? kte usrh skjp sblm magrb. brth kte ya huda dhiya.

:)

*hugs antuma berdua*

Salam rindu,
fa

Nawal Insyirah said...

insyaAllah.. nanti kita inform huda..
tak sabar~~ :))