pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Wednesday, December 28, 2011

menjadi 'Insyirah'

Bismillah

Saya suka dengan nama Insyirah. Jatuh cinta dengan 'Insyirah' bila membaca surah al-Insyirah. Rasa sangat dekat dan terbuai je hati bila baca maksud di sebalik surah ini. :)

Dulu saya suka menggunakan gelaran Qurratu 'Ain, sebab saya nak jadi penyejuk mata orang-orang yang memandang. Tapi kini saya nak jadi lebih dari itu. Bukan sahaja menyejukkan mata-mata yang memandang, bahkan melapangkan dada mereka juga.

Semoga dengan nama-nama yang saya gelarkan ke atas diri sendiri, dapat menjadikan saya seorang muslimah yang mempunyai peribadi yang mahmudah, amiin~

1 comment:

ف.ر. said...

Radhiyah nama yg pada ana sgt sesuai dan cantik apabila dgandingkn dgn diri anti

:)

Tapi tk salah ada nama gelaran. Rasul saw memberikan humaira pada Aisyah ra dan Rasul saw sendiri ada beberapa gelaran, antaranya al-Musthafa dan Qasim..

Fa