pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Wednesday, September 8, 2010

Ramadhan kali ini

Bismillah

Malu sungguh aku hendak menceritakan kisah Ramadhanku kali ini.. tidak seperti tahun-tahun sudah, Ramadhanku kali ini terasa kelam, pudar, tidak bercahaya. Aku berasa kehilangan yang amat. Tiada lagi teman-teman yang memberi sokongan, tiada lagi sahabat-sahabat yang mendukung.. memang adat, yang patah tumbuh, yang hilang berganti.. tetapi yang tumbuh & mengganti itu tidak sama seperti yang telah patah & hilang..

Rugi
Rugi
Rugi..
sebab aku tidak memanfaatkan peluang-peluang yang Allah berikan, khusus di bulan Ramadhan ini..

Pintu rahmatNya dibuka luas
MaghfirahNya tiada batasan
Tapi aku?
Menyombong diri.. dan tak sedar diri!!

Malam ini malam terakhir.. mahukah aku merebut peluang itu?

2 comments:

ف.ر. said...

Oh Allah,

dan aku juga termasuk hambaMu yang tidak sedar diri dan menyombongkan diri, sedang segalanya tidak akan pernah menggugat kerajaanMu sedikit pun.

Oh Allah,

bagaimana agaknya penghisaban bagai org2 sepertiku?

Oh Allahu Allah,

kami mohon ampun, mohon ampun, Ya Ghafur...

:'(

Fa

Nawal Insyirah said...

:(
kita sombong, kita yang rugi kan.. sedangkan Allah tak ter-affect apa2 pun..

kami mohon ampun, mohon ampun, Ya Ghafur... :'(