pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Tuesday, February 8, 2011

asyik~

Bismillah

Menyesal dahulu berpendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya.

Betapa aku menyesal perbuatanku dahulu. Tidak tahu erti nikmat beribadah, tidak tahu mensyukuri kurniaan Allah.. aku sombong, aku bongkak..

Tapi semakinku mendalami ilmu tentang Islam, setelah aku berada di kalangan hamba-hambaNya yang soleh, aku semakin terasa betapa dalamnya kasih sayang Allah.. betapa banyak dosa yang telah kulakukan, Allah masih lagi memberiku peluang demi peluang untuk aku memperbaiki diriku. Allah... lalu, pantaskah bagiku untuk bermaksiat lagi terhadapNya?

Aku tahu aku lemah.. bisikan syaitan itu kadang-kadang lebih ku dengari daripada peringatan Allah.. tapi itu bukan alasan untukku kekal berada dalam lowest point in my life..

Ingin ku capai rasa asyiknya ibadah, insyaAllah~

Wallahu a'la wa a'lam..

No comments: