pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Wednesday, January 12, 2011

bintang hatiku

Bismillah

Berapa kali sudah ku menafikannya, tapi ia tetap hadir.. kerana aku tidak dapat menemui titik persamaan antara kita.. kini, seperti jurang perbezaan itu semakin membesar.. sedihkah? terkilankah? entah, aku sendiri tidak pasti apa definisi perasaan ku dengan situasi sekarang..

Dia.. yang membuatku tidak faham akan diri sendiri..


Dia,
Adalah sebuah bintang
Yang mengerlip indah di kejauhan
Cantik dipandang, tapi tak bisa kugapai

Dan aku,
Menatapnya dalam kerinduan
Hanya mampu mengungkap madah
Namun luahanku tiada kedengaran

Dia,
Bersama-sama teman bintangnya
Berkelipan di langit malam yang indah

Dan aku,
Hanya seorang manusia
Terjelopok sendirian di tanah

Wallahu a'la wa a'lam..

2 comments:

~Wi Mae-Ri~ said...

deeya yang manis..
si pak ustaz kah? ^^

Nawal Insyirah said...

mungkin.. :)