pathway

pathway
Berjalan Mencari Makna dalam Hidup

al-mahbub

  • Allah & His Messenger
  • my family
  • mereka yang menyayangi saya :))
  • babies and toddlers
  • my course
  • my late cat :(

Sunday, January 31, 2010

i'm in a relationship

Bismillah

Semakin ramai teman menukar status mereka kepada "in a relationship". Kalau mengikut jiwa mudaku, aku juga menginginkan begitu. Siapa yang tidak mahu sayang menyayangi kan? Itukan fitrah... Tapi ada kuasa yang menarik aku pergi daripada jalan itu. Biarpun jalan itu menarik, jalan itu penuh keseronokan...jalan itu hanya sementara, sedangkan aku mencari suatu yang pasti.

Walaupun mungkin ku telah terjumpa dengan si dia, tapi selagi dia belum mengucapkan sebarang kepastian, maka aku juga akan menahan diri dari membuat pengakuan. Biar kita suka dalam diam, asalkan masing-masing menjaga diri, menjaga maruah, menjaga iman.

Dan sementara itu, biarlah aku perbaiki "relationship" ku bersama Tuhan.

Wallahu 'ala wa 'alam

No comments: